Fondis

Kassasystemet utvecklas i takt med kundens behov

 


Restaurangföretaget Oy Fondis Ab i Vasa vill vara en föregångare i restaurangbranschen. Winpos kassasystem möjliggör i hög grad både automatisk och papperslös rapportering samt utmärkt kundbetjäning. Systemet som utvecklats genom samarbete fungerar smidigt i olika miljöer. 

Oy Fondis Ab har fyra verksamhetsställen, varav tre finns på olika våningar i samma hus: karaoke- och nöjesrestaurangen Tørst Company i källarvåningen, matrestaurangen Brasserie & Bar Fondis med terrass på gatunivå och nattklubben Fontana Club på övre våningen. Fondis driver dessutom en sommarrestaurang i anslutning till golfbanan i Vasa.

– Vi vill kontinuerligt utveckla både restaurangerna och verksamheten. Vi vill vara en föregångare gällande såväl tekniska lösningar och betjäning som övriga områden, säger Susanna Ristiluoma som är VD och restaurangchef för Oy Fondis Ab. 

– Vår personal har högsta prioritet. De behöver bra utrustning för att kunna betjäna kunderna så bra som möjligt, fortsätter Ristiluoma.

“Kundsupporten var hjälpsam och tillmötesgående"

Företaget använder för närvarande Winpos kassasystem i alla fyra verksamhetsställen som har sammanlagt ca 12 försäljningspunkter. Winpos kassasystem har i hög grad möjliggjort automatisk och papperslös rapportering för Oy Fondis Ab. Winpos system togs i bruk när det blev dags att förnya den gamla kassautrustningen.

– Vi ville utforska olika alternativ. Winpos var en lokal aktör, vilket var en stor fördel.

– Deras kundsupport var mycket hjälpsam och tillmötesgående. Jag behövde inte ringa runt hela Europa för att få tag i någon, förklarar Ristiluoma.

Systemet utvecklas aktivt genom samarbete

Systemet har under årens lopp utvecklats genom samarbete. Winpos var med och möjliggjorde att Oy Fondis Ab blev den första finländska restaurangen att använda Mobile Pay. Winpos får också beröm för sin kännedom om restaurangbranschen. Eftersom även många andra restauranger använder deras system, känner Winpos väl till branschens utmaningar.

– Vi diskuterar våra behov och önskemål angående programutvecklingen. Det har varit uppfriskande och roligt att se att de är villiga att lyssna på kundens synpunkter.

– Winpos har varit en mycket aktiv aktör. De vill utveckla sina produkter kontinuerligt, vilket är viktigt med tanke på den typ av produkter de har, understryker Ristiluoma.

 Text och video: https://www.kokemuksia.fi/

 

Ta kontakt och boka en produktdemo