Flamingo Spa


 

Flamingo Spas kassor tar emot armband och visar reklam

 

Flamingo Spa Kassasystem

På bilden Flamingo Spas försäljnings- och marknadsföringschef Satu Tuominen (till vänster) och servicechef Mona Wikström

 

Flamingo Spa erbjuder mångsidiga aktiviteter och lyxiga behandlingar för alla åldrar. Spaet omfattar en vattenpark för hela familjen, en bastu- och spaavdelning för vuxna, den traditionella skönhetssalongen Day Spa, inomhuslekparken Naurusaari för barnen, Spa Cafe och trendiga Deliberi Flamingo.

Finlands populäraste vattenpark Flamingo Spa är inne på sitt tionde år som Winpos-kund. Flamingo har 17 kassapunkter.

- Winpos är en god samarbetspartner. Kassan är användarvänlig och det går snabbt och enkelt att till exempel aktivera kampanjer. Tack vare en Procountor-integration har vi inga större externa rapporteringsbehov och bokföringen sker så gott som i realtid. För oss är det också viktigt att kassavyn kan skräddarsys för varje enhet, berättar Flamingo Spas servicechef Mona Wikström.

I Flamingo Spa behöver man inte bära med sig kontanter eller bankkort, eftersom betalningen sker med armband. De elektroniska smartarmbanden är kopplade till Winpos-kassan. Betalningsmetoden underlättar för kunden och lämpar sig väl för spaomgivningen.  

- Det är mera sällan som simkläder har fickor för plånbok eller andra betalningsmedel, skrattar Wikström. Kunderna använder armbandet för att göra sina inköp och betalar inköpen innan de lämnar spaet.

Även Flamingo Spas försäljnings- och marknadsföringschef Satu Tuominen berömmer Winpos kassasystem. - Vi förnyade våra kassaterminaler för två år sedan. De nya kassorna är både effektivare och mångsidigare. Varje kassaterminal har en 10,1” reklamdisplay. Vi använder oss mycket aktivt av displayerna i kampanjer och reklam samt för att informera om förmåner och allmän info. Dessutom passar de snygga skärmarna väl in i våra utrymmen.

 

Flamingo Spa kassan mainosnäyttö

Reklam visas automatiskt på kundsdisplayerna när varukorgen inte är synlig.

 

- Vi utvecklar vår verksamhet kontinuerligt. I månadsskiftet november-december förnyade vi vårt utbud för vuxna. Förutom de sex bastur vi hade sedan tidigare tog vi i bruk en stor ångbastu som tidigare fungerat enbart som beställningsbastu. Vi lade också till ett eget område för fotbad. På sommaren lanserade vi ett nytt koncept för virtuell bastuyoga. I vattenparken har den virtuella bassängträningsformen Hydrohex varit en succé från start, berättar Tuominen.

- Möjliga kommande projekt med Winpos gällande kassasystemet är bl.a. ett byte av databasmotorn till Microsoft SQL. I marknadsföringen kommer vi eventuellt att utveckla användningen av displayerna ytterligare, så att vi kan erbjuda ännu exaktare riktad information om avdelningsspecifika erbjudanden och meddelanden.  

Mera information:

 

Ta kontakt och boka en produktdemo