Svenska Hockeyligan

SHL

Under våren 2013 kontaktade Svenska Hockeyligan (SHL) 14 olika kassasystemsleverantörer. Den svenska hockeyligan hade ett behov av att snabba upp sina försäljningstransaktioner, minska de tekniska problemen, och effektivera hela organisationens rapportering. Av kassasystemsleverantören krävdes flexibilitet gällande både systemutveckling och integrationer. Ett viktigt kriterium var också en lättillgänglig och kunnig kundsupport.

Ingen av de 14 kassasystemsleverantörerna kunde helt uppfylla SHL:s mycket omfattande kravlista. Winpos kunde dock erbjuda en lösning som täckte 95% av organisationens behov. Winpos visade också att man klarade av att förverkliga alla de integrationer och specialfunktioner som SHL krävde i sitt arenasystem.

Svenska Hockeyligan har 12 arenor i Sverige. I arenorna finns sammanlagt ca 650 kassapunkter, bl.a. biljettförsäljning, kaféer, restauranger, pubar, VIP-utrymmen, kiosker och butiker. – Installationer, utbildning och implementeringsprojekt inleddes i maj 2013 och fördes framgångsrikt i hamn i september 2013. Vi utvecklade vårt arenasystem enligt SHL:s önskemål och gjorde de integrationer som behövdes för ERP-, boknings- och biljettförsäljningssystem. Projektets tidtabell var stram, men tack vare ett gott grundarbete och samarbete lyckades vi alldeles utmärkt, berättar Winpos Sweden AB:s VD Magnus Olsén.

Inom SHL säger man sig vara mycket nöjda med Winpos som kassasystemsleverantör. Man upplever att Winpos affärssystem är ett lättarbetat och driftsäkert operatörsverktyg. Under den livligaste försäljningen fungerar systemet snabbt och stabilt. Vad betalterminalerna beträffar har Chip & Go -funktionen som utvecklats av Ica-Banken samt NFC, contactless betalning, snabbat upp betalningstransaktionerna högst väsentligt.

Winpos arenasystem fick också beröm och god feedback av arenorna redan efter den första säsongen. Konkreta uttalanden som erhållits direkt ifrån klubbarna berättar bl.a. att man klart kunnat öka sin försäljning per besökare, att man har erhållit bättre försäljnings- och resultatuppföljning än tidigare, samt man har upplevt att systemet även i offline situationer fungerat synnerligen stabilt.

 

Mera information:

 

 

Ta kontakt och boka en produktdemo