Case Kalpa Hockey Oy

22.01.2021
Kalpa kassajarjestelma

KalPas VD Toni Saksman är nöjd med samarbetet med Winpos.

 

KalPas hemmahall har på tre år vuxit till ett modernt arenakomplex

KalPa spelar i år sin 66:e säsong i välbekanta Niiralan monttu, som idag heter Olvi Areena. Även om platsen är den samma, har hemmaarenan under de tre senaste åren genomgått omfattande förändringar. Kuopio stads Kuntolaakso-projekt gjorde det möjligt att utöka arenans åskådarkapacitet till 5300. Samtidigt byggdes en ny simhall och ett parkeringshus med plats för 350 bilar i anslutning till arenan. Projektet färdigställdes hösten 2020.

Tidigare koncentrerades KalPas försäljning huvudsakligen till ca 30 evenemangdagar per år, men i och med förnyelserna utökades verksamheten. Lunchrestaurangen Pelimies inledde restaurangverksamhet på heltid i arenan. Lunchcafé Laituri öppnades i anslutning till den nya simhallen och även VIP-läktarrestaurangen Hall of Fame öppnade sina dörrar.

Kalpa OlviAreenaPå matchdagar krävs absolut tillförlitlighet och snabbhet av kassorna. Merparten av försäljningen sker under periodpauserna.

Kalpa Winpos OlviAreena

 

Förnyad verksamhet medförde behov av modern kassalösning
 

Redan när projektet inleddes stod det klart att KalPa inte längre skulle klara sig med sin gamla knappkassa. Det var dags att övergå till en modernare verksamhetsmodell. KalPa och Winpos inledde sitt samarbete 2018. KalPas VD Toni Saksman är nöjd med kassalösningen.

- Många saker underlättades av det nya nätbaserade systemet. Alla sena kvällar bland högar av papperskvitton förpassades till historien, när vi övergick till automatisk och tidsinställd rapportering. Nu plingar det till i e-posten varje kväll då dagsrapporterna anländer i elektroniskt och överskådligt format, berättar Saksman.

- Winpos Arenalösning är lättanvänd och stöder alla våra nuvarande rutiner. Arenan har sammanlagt 30 kassapunkter. Vi har biljettförsäljning, en lunchrestaurang, vip-försäljning, evenemangförsäljning, caféförsäljning och två fanshoppar. Tack vare Winpos kan vi driva helheten centraliserat.

- Projektet har varit långt och mångfasetterat. Under tre års tid har vi jobbat hårt, och både våra rutiner och vårt kassasystem har genomgått många förändringar. Vi har alltid fått god betjäning av Winpos och samarbetet med dem har fungerat utmärkt, berömmer Saksman.

 – På basen av våra erfarenheter kan vi varmt rekommendera Winpos kassalösning för arenor och stadion.

 

Mera Information:

 

Winpos kassasystem för arenor

KalPa Hockey

Ta kontakt

 


Kalpa Hockey kassajarjestelma
Gå till "Nyheter"

Ta kontakt och boka en produktdemo